Blog

Welke voordelen heeft content marketing voor jouw organisatie?

Content marketing is populair. Want een structurele dialoog aangaan met je doelgroep via aansprekende content is veel effectiever en kost vaak aanzienlijk minder dan het pushen van reclameboodschappen via advertenties. Uit onderzoek van het Amerikaanse Content Marketing Insititute blijkt dat negen van de tien bedrijven actief is met content marketing. Maar ook non-profit organisaties kunnen…

12 Social media tips voor non-profit organisaties

Websites en e-mail blijven de belangrijkste communicatiemiddelen voor non-profit organisaties. Maar social media zijn aan een inhaalslag bezig. Social media zijn echter geen wondermiddel. Wel bieden ze goede mogelijkheden om de dialoog aan te gaan met (potentiële) cliënten, (potentiële) medewerkers, online opinieleiders, opdrachtgevers en dergelijke. Ook kan je de betrokkenheid en loyaliteit van je doelgroepen…

Hoe maak je onderscheidende content? 10 tips

Er is steeds meer behoefte aan goede, relevante content. Content die informeert, amuseert, voorziet in een behoefte en die open staat voor input van anderen. De tijd van het eenzijdig pushen van reclameboodschappen is definitief voorbij. Goede content begint bij goed luisteren, leren en interpreteren. En daarna natuurlijk reageren. Op het juiste moment, via verschillende kanalen…

De voordelen van een WordPress website als content management systeem

Dit is een voorbeeld van een WordPress website. WordPress is een content management systeem (cms). Met behulp van een cms kan je zelf allerlei content toevoegen en dingen aanpassen op je site. Wereldwijd maken honderden miljoenen bedrijven en bloggers gebruik van WordPress. En niet alleen omdat het gratis is en constant wordt aangepast en doorontwikkeld….

De kracht van woorden

Hoe vertel je een goed verhaal? Bekijk deze ontroerende video en je ziet wat het verschil is tussen een gewone tekst en een goed verhaal. Een blinde, dakloze man zit naast een bord waar een tekst op staat. Niemand let op hem. Een vrouw komt voorbij en verandert de boodschap op zijn bord. Bekijk wat…

Weinig budget? Investeer in social media!

Middelgrote en kleine organisaties bezuinigen vaak als eerste op hun marketing- of communicatiebudget als het economisch wat minder gaat. Is dat terecht? Wel als je je geld uitgeeft aan dure advertentiecampagnes, een website die nauwelijks bezoekers trekt of aan middelen die bol staan van de borstklopperij. Dat soort zaken levert je bedrijf immers weinig tot…

Het online marketing succes van een video over glas

Op YouTube kwam ik een video tegen over een alledaags product als glas. In ‘A day made of glass‘ volg je gedurende één dag een familie. Je ziet in de film hoe onmisbaar glas is in de nabije toekomst. En ook wat de ontelbare gebruiksmogelijkheden ervan zijn. Een uitstekend script, dynamische beelden en pakkende muziek…

Communiceren kan je leren!

Communiceren is een ingewikkeld proces. Mensen communiceren met woorden, maar ook een groot deel via lichaamstaal. Dat heet metacommunicatie met een duur woord. Dat je dat gecompliceerde proces van praten, kijken, luisteren, reageren en interpreteren al vroeg onder de knie kan hebben, bewijst onderstaande video van twee kleine peuters. Ze hebben de grootse lol  samen en begrijpen elkaar…

De vijf opvallendste virale commercials

Een virale commercial is een reclame video die online doorgestuurd wordt. Een goede viral veroorzaakt een sneeuwbaleffect: via vrienden, collega’s fans en dergelijke verspreidt de commercial zich razendsnel over het internet. De voordelen van een succesvolle viral zijn legio: relatief lage kosten, de boodschap verspreidt zich sneller dan via de traditionele media, driekwart van de…